صعود به قله هزار گزی 3500 کوه سوخته از مسیر روستای سلم

گروه کوهنوردی شهید جمشید نادری سمیرم

Mountaineering Group, Shahid Jamshid Naderi Semirom

برنامه صعود به قله هزار گزی کوه سوخته
20 خرداد 92 ساعت 6 صح از روستای سلم واقع در استان چهارمحال و بختیاری به سمت دامنه کوه سوخته حرکت کردیم برنامه با حضورآقایان قاسم علی مردانی و احمد کیانی به سرپرستی اسماعیل نادری صورت پذیرفت.
.ساعت 6:30 صبح برنامه شروع و پس از گذشت از پاکوب های کوه که محلی ها به این راههها کله برد یعنی نشانه سنگی می گفتند عبور کردیم در راه به درختانی با نام گیلاس کوهی برخورد کردیم که واقعاً مزه بسیار عالی داشت میوه این درخت خاصیت درمانی بالایی جهت درمان بیماران قند و چربی خون دارد .

پس از سه ساعت کوهپیمایی جهت صرف صبحانه نزدیکی چاه آب در کوه سوخته اطراق نمودیم
پرندگانی چون طرقه- کبک -سینه زردی - بلبل –جغد- کبوتر کوهی-شاهین در این منطقه زیست می کنند که جلوه زیبایی برای کوه آفریده است .
گیاهانی چون آویشن –حربه –گون –بادام کوهی – گیلاس کوهی –بومادران کوهی –ترکوهی بیشترین گونه گیاهی را در منطقه به خود اختصاص داده اند.

این کوه دارای شیب بسیار تندمی باشد که می توان شیبی بالای 60درصد را تخمین زد .
پس از حدود 7 ساعت کوهنوردی ساعت 1به قله هزار گزی کوه سوخته با ارتفاع 3500 متر رسیدیم منظره ای بسیار زیبا و دیدنی از قله هزار گزی قله های جهان بین و زرد کوه و منطقه های شلمزار – دستنا- سلم –شاپور آباد –امیر آباد –قلعه تک –خراجی واردل روئیت می شد.

راه برگشت را از صخره های هزار گزی انتخاب کردیم و پس از صرف ناهارو رفع خستگی در این منطقه و برداشتن آب از چاههای  آب در ارتفاع 3000متری به سمت روستای سلم حرکت کردیم راه سختی بود اما جذاب و هیجان بسیار بالایی داشت

بلاخره ساعت 9:30 شب به دامنه رسیدیم و برنامه با موفقیت به پایان رسید جا دارد از آقای قاسمعلی مردانی تشکر ویژه کنم که اگر ایشان در برنامه حضور نداشتند با مشکلات زیادی روبرو می شدیم ازتجربیات ایشان استفاده نموده و برنامه ای مفید برگزار نمودیم از آقای احمد کیانی هم بخاطر همراهی  تشکر و قدرانی می نمایم .

با تشکر سرپرست گروه کوهنوردی شهید جمشید نادری سمیرم

کد را وارد نمایید:

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:,ساعت 17:50 توسط اسماعیل نادری سمیرمی| |